Kantar COVID-19 barometra globālā pētījuma 7. posma dati liecina, ka pandēmija joprojām ietekmē iedzīvotāju finanses, gandrīz trīs ceturtdaļas iedzīvotāju apgalvo, ka tā ir jau ietekmējusi vai ietekmēs viņu ienākumus.
Tā rezultātā daudzi cilvēki ir mainījuši savas prioritātes:
- 64% tagad galveno uzmanību pievērš finanšu plānošanai
- To cilvēku skaits, kas pievērš īpašu uzmanību cenām iepērkoties, ir pieaudzis no 56 % aprīlī uz divām trešdaļām (67%) šobrīd
- Atbalsta vietējo tautsaimniecību un iegādājas vietējos produktus (68%)
- Salīdzinot ar iepriekšējiem mēnešiem, kad iedzīvotāji vairāk atbalstīja pandēmijas ierobežojumu atcelšanu, šobrīd atkal parādās tendence, ka iedzīvotāji visā pasaulē aizvien mazāk atbalsta atvieglotus ierobežojošos noteikumus: uz to norāda 9% kritums vērtējot jautājumu par ierobežojumu mīkstināšanu (no 28% jūnijā uz 19% jūlija beigās), un 10% kritums atbalstam no jauna pilnībā atvērt sociālo un izklaides jomu (no 27% jūnijā uz 17% jūlija beigās).
Patērētāji mazāk vēlas atgriezties pie normāliem ikdienas ieradumiem: tikai 36% vēlas atgriezties pie braukšanas sabiedriskajā transportā salīdzinājumā ar 41% jūlijā, un aizvien lielāks skaits cilvēku par vismaz vienu mēnesi atliek friziera apmeklējumu (46%), došanos uz restorāniem/bāriem (56%), reliģiskām vietām (67%), sporta zālēm (70%), kino (72%) un lieliem pasākumiem (79%).
Joprojām tiek gaidīts lielāks atbalsts no vietējām valdībām: katri divi no pieciem aptaujātajiem saka, ka viņu valdība nedara pietiekami, lai risinātu pandēmijas radīto situāciju, un 29% kopumā nav apmierināti ar valdības īstenoto pieeju. Vislielākā valdības neatbalstīšana ir valstīs, kurās šobrīd ir lielākais saslimušo skaits ar koronavīrusu, piemēram, ASV, kur neapmierinātība ar valdības pieeju ir pieaugusi no 36% maijā uz 48% jūlija beigās.
“Neskatoties uz problēmām, ar kurām visi saskaramies, mēs pētījumā redzam pieaugošu vēlmi pēc pārmaiņām un jauna sākuma,” saka Rosie Hawkins, Kantar galvenā inovāciju vadītāja. “Vides procesi un prasība zīmoliem ieviest pozitīvas izmaiņas vienmēr daudziem ir bijusi prioritāte, bet mēs redzam jaunus uzsvarus šajās jomās. Prasība zīmoliem būt par paraugu un virzīt izmaiņas ir nepārtraukti augusi pēdējo mēnešu laikā, kļūstot par patērētāju galvenajām gaidām. Mūsu pētījums atklāj iespēju zīmoliem izvirzīt priekšplānā produktu un pakalpojumu ilgtspēju, atkritumu samazināšanu un konkrētiem mērķiem domātus produktus un pieredzes.”
Pētījums atklāj jaunas patērētāju grupas:
- 22% no patērētājiem pasaulē uzskata, ka vides jautājumi ir kļuvuši tik svarīgi kā nekad agrāk, un 51% domā, ka tie joprojām ir svarīgi
- Atkritumu un piesārņojuma samazināšana ir interešu saraksta augšgalā, kam seko izstrādājumu ilgtspējība un vietējie izstrādājumi
- Patērētāji prasība, lai zīmoli rādītu piemēru un virzītu pārmaiņas, beidzamo vairāku mēnešu laikā ir nepārtraukti pieaugusi un kļuvusi par pirmo, ko patērētāji sagaida no zīmoliem – 25% (pret 17% aprīlī)