Saskaņā ar Ministru Kabineta noteikumiem Nr.473, ir noteikts, ka uzņēmumiem un visām valsts, un pašvaldības iestādēm 1 darba dienas laikā ir jāatbild uz ienākošajiem e-pastiem, kas satur elektroniski parakstītus dokumentus. Viena no būtiskākajām problēmām, ar ko savā ikdienas darbā sakaras gan lietveži, gan biroju administratori ir tā, ka bieži netiek identificēts, vai dokuments patiešām satur elektronisko parakstu vai nē, līdz ar to, radot neērtības gan sev, gan klientiem. Viens no mūsdienu efektīvākajiem dokumentu apstrādes risinājumiem ir eVerificētājs, kas nodrošina automātisku elektroniski parakstīto dokumentu apstrādi e-pasta komunikācijā.
eVerificētājs Add-In ir e-dokumentu verifikācijas un apstrādes risinājums, kas nodrošina iespēju saņemtos e-dokumentus verificēt, saglabāt e-dokumentā iekļautās datnes un nosūtīt atbildi e-dokumenta sūtītājam. eVerificētājs ir veidots un izstrādāts maksimāli vienkāršai lietošanai un izpilda visas Latvijas un Eiropas likumdošanas prasības un rekomendācijas, turklāt tas var tikt izmantots visā organizācijā – sākot no sekretāres līdz organizācijas vadībai.
Kā norāda Latvijas Uzņēmējdarbības Attīstības Centra (LUAC) projektu direktors Kaspars Vītoliņš, eVerificētāju jau izmanto gan valsts iestādes, gan pašvaldības uzņēmumi, taču lielākajai daļai uzņēmumu šī sistēma ir jaunums. Lai veidotu kvalitatīvu komunikāciju, kā arī izvairītos no nepatīkamām situācijām ikdienas darbā, uzņēmumiem un iestādēm rekomendē ieviest dokumentu eVerificētāju jau līdz gada beigām, tādējādi ne tikai ietaupot laika resursus, bet arī būtiski uzlabojot dokumentu apstrādes efektivitāti.
“Latvijā šī sistēma ir salīdzinoši jauna, taču eVerificētājs jau tiek plaši izmantots visā pasaulē, tādējādi atvieglojot darbu tūkstošiem organizāciju. eVerificētājam ir daudz un dažādas priekšrocības, taču galvenais ir tas, ka Jūs nepalaidīsiet garām nevienu nozīmīgu dokumentu, notikumu žurnālā atradīsiet plašu informāciju par lietotāju veiktajām darbībām, būsiet informēti par elektronisko parakstu saturošiem e-pastiem, kā arī ērti un droši varēsiet organizēt lietvedības darbu. Šī sistēma ir ērta, lai veiktu saņemto dokumentu kvalitātes kontroli,” turpina Kaspars Vītoliņš.
Lai veicinātu lietvedības procesu izaugsmi, uzņēmumiem, valsts un pašvaldību iestādēm, kas ieviesīs eVerificētāja sistēmu tuvāko 3 mēnešu laikā, LUAC piešķirs īpašu finansējumu EUR 500 vērtībā “Lietvedības Mācību centra” semināru apmeklējumiem, tādējādi sniedzot iespēju uzņēmumiem savlaicīgi uzzināt par jaunākajām un būtiskākajām izmaiņām gan dokumentu, gan arhīvu pārvaldībā.
LUAC aicina visus interesentus, kas vēlas savā iestādē / uzņēmumā ieviest eVerificētāja sistēmu, vai iegūt papildus informāciju, sazināties, sūtot ziņu uz e-pastu uz luac@luac.lv, vai arī zvanot pa tālr. 20076860.